Slagwerkgroep

De Slagwerkgroep profileert zich op een aantal manieren:

• musiceren op straat als slagwerkgroep;
  • zelfstandig als slagwerkgroep optreden op het concertpodium;
  • als slagwerk-/percussiegroep;
  • ondersteunen van de Harmonie op het concertpodium.

De Slagwerkgroep staat onder leiding van dirigent Björn Lijten.

DSC04392[1]Tijdens optredens op straat worden, onder leiding van de tamboer-maitre, marsen gespeeld al dan niet samen met de Harmonie.

Bij concerten worden composities gespeeld met een veelzijdigheid aan slagwerk-instrumenten.

Afhankelijk van een compositie bestaat de bezetting uit gestemd en/of ongestemd slagwerk. Mede door de toename van de lichte muziek spelen bij concerten drumstel en percussie-instrumenten een steeds grotere rol. Te denken valt dan aan cowbell, tamboerijn, claves, bongo’s en andere effectinstrumenten.

De Slagwerkgroep bestaat uit ervaren slagwerkers en leerlingen. Deze leerlingen spelen vaak ook al mee in het Poporkest (op maandagen) en van de ervaren slagwerkers speelt een deel ook mee in de Harmonie.

De slagwerkgroep repeteert samen met de slagwerkers van GMC.

Repetities zijn om de donderdagavond van 20:00 tot 21:15 uur in Hofdael in Geldrop.

Loop gerust eens binnen!